Time flies! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Juli 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Holaaa!

Nou kan het bijna niet geloven, maar we zijn alweer een week verder! De tijd vliegt, waarschijnlijk omdat we gewoon 4 uur per dag les hebben, en buiten de lessen nog steeds erg veel van de stad proberen te zien. En verder moeten er evengoed nog dingen geregeld worden dus dat doen we er ook nog bij!
Maar qua huisvesting betreft; het is gelukt hoor! Vanaf zondagavond slaap ik in mijn bed voor de komende 6 maanden! Ik ben nu al in het huis, omdat Natasja hier al vanaf dinsdagavond is en ik anders vanavond (zaterdagavond) geen slaapplek heb, want ik heb vanochted uitgecheckt uit het hostel. Ik ben dus al vanaf mn laptopje bezig, maar ik mag morgen pas officieel zeggen dat het deels ook mijn huis is! (De kamer waar ik inga is op dit moment ook nog bezet).
Een van de andere huisgenootjes is ook Nederlands en blijft ook tot januari ongeveer. De andere huisgenootjes zijn of Nederlands of Duits/Oostenrijks, maar die gaan binnenkort weer weg (ze hebben er al een half jaar opzitten). Dus we zullen dan wel zien wat voor nieuwe mensen erin komen. Nu zijn het allemaal meiden, dus dat wordt erg gezellig.

In mijn vorige bericht schreef ik dat we die zondag nog opzoek gingen naar de universiteit, nou dat hebben we zeker geprobeerd... alleen zonder succes haha. Wat bleek nou, er rijden van maandag tot vrijdag gratis shuttlebussen vanaf het metrostation naar de universiteit (alleen voor studenten aan de uni) alleen dat wisten wij niet. En het was ook nog eens zondag, dus die hebben we ook zeker niet gezien. Maar maandag werd dat ons wel meteen duidelijk dus we kwamen we gewoon optijd voor de introductie!
De universiteit is erg mooi en modern, het is allemaal pas opnieuw gebouwd dus er is niks ouds of verlaten. Ook de ingang is beveiligd net zoals in de metro met van die paaltjes; je kan alleen binnen met een studentenkaart.
De Spaanse lessen zijn erg interessant, maar wel nog erg lastig. Het grootste gedeelte van wat de lerares ons verteld begrijp ik prima, maar om dan hele zinnen terug te vertellen is een ander verhaal. We (allevier de studenten van Tilburg) zitten ook allemaal in de klas met het laagste niveau (we werden op maandag nog even getest, onverwacht. Erg onverwacht was het zeker haha). Opzich is dat niet erg maar de tijd gaat zo snel dat ik benieuwd ben hoe goed ik Spaans zelf kan spreken aan het einde van de cursus. Volgende woensdag moeten we al onze eerste presentatie geven in het Spaans, dus we zullen zien hoe dat gaat. Ik laat het jullie weten! Tijdens de lessen hebben we ook niet alleen maar grammatica ofzo, maar we hebben juist onderwerpen waar we het dan over gaan hebben. Deze week ging vooral over transport en verkeer, en volgende week gaan we het hebben over alles wat met eten te maken heeft. Op donderdag hebben we een stadstour over het historische gedeelte van de stad gehad en vrijdag hebben we een spaanse film gekeken en die daarna besproken. Dus gelukkig is het geen 4 uur lange theorie en grammatica les, want dat had ik niet volgehouden.

Naast de Spaans lessen hebben we ook al verschillende gedeeltes van de stad gezien. Op dinsdagochtend voor de les zijn Natasja, een ander Nederlands meisje Janique en ik naar de wijk Recoleta geweest. Het is een erg toeristische wijk met veel mooie monumenten. Een van de bekendste dingen daar is La Recolata Cemetry; de beroemde begraafplaats. Het is nogal verschillend van onze begraafplaats, want hier zijn gewoon kleine huisjes gebouwd waar kisten in liggen. Alles is erg mooi versierd en je loopt in hele kleine straatjes. Het is vooral erg mooi (en ook een beetje raar) om te zien. Vooral de rijke families hebben dan een best groot oppervlak waar hun familieleden dan begraven liggen. Foto's komen op facebook binnenkort!
Op donderdag hebben we dus het historische deel van de stad gezien en uitleg bij gekregen, waarbij Plaza de Mayo erg belangrijk was, een grote katedraal, en de wijken Montserrat en San Telmo. Dat zijn 2 van de 6 eerste wijken van Buenos Aires. In San Telmo wordt ook de tango nog gewoon op straat gedanst. Dit hebben we nog niet gezien maar we gaan er morgen nog eens naartoe dus dan hopelijk wel!
Donderdagavond zijn we met een groot deel van alle exchange studenten opstap gegaan, wat erg gezellig was! Je komt tenminste wat andere en leukere dingen te weten over personen wanneer je wat gedronken hebt, ipv tijdens een lesuur.
Op vrijdag hebben we dus eindelijk uitgeslapen en verder niet echt veel gedaan.
Vandaag zijn Natasja en ik naar Puerto Madero geweest, waar de haven van Buenos Aires ligt. Ook de beroemde brug, de Puerta de la Mujer, gezien en bewonderd als echte toeristen haha. Er was ook een klein standbeeld van Anne Frank en een plek speciaal voor Maxima; de 'Reina de Holanda'. Verder hebben we daar lekker in de zon gezeten :)
Vanavond gaan we uiteten met de buddy van Natasja en wat vriendinnen van haar. We hebben om 21.30 afgesproken, dus dat is nog even wennen (verga nu al van de honger; 19.30)
Morgen gaan we dus opnieuw naar San Telmo, waar ook iedere zondag een beroemde markt is met vanalles en nogwat, en hij is kilometers lang! Ook krijg ik morgen als het goed is officieel mijn sleutel!!

Er zijn nog genoeg dingen te vertellen of typische Argentijnen, de metro, het bussysteem en nog veel meer, maar dat vertel ik jullie een andere keer, wanneer ik zo niet veel te vertellen heb haha!
Hoop dat het met jullie ook allemaal prima gaat en dat jullie lekker aan het genieten zijn van de vakantie en het warme weer?!

Groetjess en tot de volgende keer!
Manon

  • 19 Juli 2015 - 08:19

    Toos Van Lambert:

    Inderdaad. Time flies.
    Geniet er maar van want voor je het weet ben je weer op weg naar Nederland.

  • 19 Juli 2015 - 08:37

    Ingrid:

    fijn dat je je draai al een beetje gevonden hebt. We zijn benieuwd naar de foto's.
    ga je de tango ook leren?

  • 19 Juli 2015 - 14:17

    Manon Rietjens:

    Hee tante ingrid!

    Nou we hebben volgende week een tango les, en als het goed bevalt wil ik het wel gaan leren ja! Maar het is volgensmij een stuk moeilijker dan het eruit ziet duss ik weet niet of het gaat lukken haha.

  • 19 Juli 2015 - 18:20

    19 Juli 2015 18-00 Door Oma Rietjens:

    leuk je verhaal te lezen veel gezien en veel nieuws geniet er maar van.
    het zou ook al vlug zijn als je nu al spaans kon en dansen dat komt wel.
    ik kijk uit naar de foto's.
    hier gaat alles zijn gangentje,
    was niets voor mij al die moeilijke namen.
    groetjes van oma ciel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Reisverslag van mijn exchange in Buenos Aires!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 6902

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Buenos Aires!

Landen bezocht: