Reizen Reizen Reizen! - Reisverslag uit Cataratas del Iguazú, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu Reizen Reizen Reizen! - Reisverslag uit Cataratas del Iguazú, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu

Reizen Reizen Reizen!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 September 2015 | Argentinië, Cataratas del Iguazú

Hallo iedereen!

Ik wilde jullie even vertellen wat ik afgelopen weekend heb gedaan: Ik heb mijn eerste (internationale) tripje gemaakt! Jullie hebben de foto's vast al op Facebook gezien, maar ik zal er ook nog even bij vertellen hoe het nou was.
We zijn op donderdagavond vertrokken met de bus; ik ging met een soort studievereniging die de trip had georganiseerd dus we waren in totaal met 3 bussen. Het was een lange rit in de bus, maar het was erg goed te doen! We kwamen toen vrijdagmiddag aan bij de Ruinas de San Ignació. (hier staan geen foto's van op facebook; die laadde die niet). De ruïnes waren erg mooi en het was behoorlijk groot. Het was wel echt bloedheet; 35 graden was het zeker. En wij hadden natuurlijk allemaal een lange broek aan omdat we net een nacht in de bus hadden geslapen (de airconditioning werkte goed).
Na deze bezichtiging moesten we nog een paar uur verder rijden in de bus maar uiteindelijk kwamen we rond 6 uur savonds aan in het hostel. Het hostel had een groot zwembad, wat echt ideaal was voor verfrissing natuurlijk! Ik had een kamer samen met een vriendin van mij en we hadden onze eigen badkamer dus het was erg luxe voor een hostel!
Het avondeten was ingedeeld in groepen, en helaas waren wij de laatste groep; dat betekende dus avondeten om 10 uur savonds. Maarja we zitten in Argentinië he, zo raar is het dus nog niet eens.
Op zaterdag zijn we naar de watervallen aan de Argentijnse kant geweest; het park was echt heel groot en we hebben de hele dag rond kunnen lopen. Het was weer heel warm en de luchtvochtigheid is echt super hoog maar we hadden in ieder geval lekker de korte broek aan dus niks aan de hand. Ook hebben we een boottocht gedaan die je helemaal onder de watervallen liet gaan, waardoor je letterlijk van top tot teen nat was; wat echt super leuk was en vooral lekker verkoelend!
De hele dag rondgelopen dus, en op het einde toen we stonden te wachten voor de bus begon het een beetje te regenen. Perfecte timing zou je zeggen.. nou toen we dus terugkwamen in ons hostel, bleek dat het daar heeeel heel hard had geregend, zegmaar gewoon een tropische storm. Hierdoor was de elektriciteit, licht én water afgesloten! Dus de eerstvolgende 3 uur hebben we allemaal buiten en in de gemeenschappelijke ruimtes gezeten, allemaal verlangend naar een douche. Gelukkig was het rond 9 uur savonds ongeveer verholpen. Het hostel vertelde wel dat elke keer als er zo een tropische storm is, dat de hele stad ook meteen zonder stroom komt te zitten, dus dit is niet een uitzonderlijke gebeurtenis daar (kun je je het voorstellen.. ).
Op zondag zijn de meeste mensen naar de Braziliaanse kant van de watervallen geweest, behalve de mensen van Amerika, Canada en Australië, want die mogen het land niet in (ja raar ja, dat is omdat de Brazilianen deze landen niet in mogen dus besloot Brazilië ze andersom ook niet toe te laten). Maar ik ben erg blij dat ik er wel naartoe kon! Voor de trip zeiden veel mensen dat de Argentijnse kant veeel mooier is dan de Braziliaanse kant, maar ik vond dat reuze meevallen! Ik geef ze uiteindelijk wel gelijk, maar bij de kant van Brazilië kon je de watervallen eerst juist mooi van een grote afstand bekijken (goed voor mooie foto's) en op het einde just van heeel dichtbij! Al met al waren allebei de parken natuurlijk heel indrukwekkend.
Op maandagmiddag zijn we weer met de bus vertrokken terug naar BA en op dinsdagochtend kwamen we hier weer aan.
Ik ben ook blij dat ik met de bus ben geweest (je kan er ook met het vliegtuig naartoe) want het is echt heel interessant om te zien dat wanneer je Buenos Aires verlaat, de 20 uur die we daarna in de bus hebben gezeten is gewoon helemaal leeg. verlaten. Er is geen enkele stad te bekennen. We zijn wel door een paar 'dorpjes' gereden maar ik kan het eigenlijk nog niet eens dorpjes noemen. Alles is zo minimalistisch en arm, dat is heel raar om te zien. Ook is de weg er naartoe een lange weg rechtdoor. Er zijn ook geen mogelijkheden om links of rechts te gaan ofzo, want er is ook niks te beleven. Vooral wanneer je dicht bij het plaatsje van de watervallen komt, ben je gewoon door de jungle aan het rijden en zie je alleen maar bomen en planten enzo langs de weg. De weg was ook heel erg heuvelachtig op het laatst.

Nou dat was dus mijn afgelopen weekend, en op vanavond ga ik alweer mijn backpack inpakken voor mijn volgende reis (ja ik heb nu de smaak te pakken ;)). Morgen vertrek ik (weer met de bus) naar het zuiden van Argentinië: Patagonië! Ik ga eerst 20 uur in de bus zitten, verblijf dan in Puerto Madryn; hier ga ik (hopelijk) walvissen en pinguïns en misschien nog meer dieren zien. Daarna ga ik nog eens 20 uur in de bus zitten, naar helemaal het zuiden toe: El Chaltén en El Calafate. Dit is een gebied met heel veel mooie bergen en gletsjers. Daarna kom ik met het vliegtuig terug, want met de bus was dan toch echt wel wat te lang (de vliegreis duurt al 3 uur!)
In totaal blijf ik twee weken weg, dus verwacht geen update want daar heb ik waarschijnlijk geen tijd voor haha! Maar daarna zal ik alle verhalen hier weer met jullie delen :)

Groetjess Manon

  • 25 September 2015 - 22:21

    Ingrid:

    Hallo Manon,
    Tjee, je haalt wel het maximale uit je reis. Als je Nederland straks maar niet te klein vind......

  • 26 September 2015 - 00:56

    Karin:

    Je ging toch studeren daar :p :-)

  • 26 September 2015 - 01:35

    Manon Rietjens:

    Haha Karin, klopt!
    Ik heb vandaag een tentamen gehad en als ik terug kom heb ik er ook 2, dus ja daar ben ik ook gewoon mee bezig :p

  • 26 September 2015 - 14:20

    Toos:

    Jaja genieten maar.
    Ik heb ook genoten net. Heb de tuin weer een beurt gegeven.
    Niet te vergelijken maar toch. GEeft me weer een voldaan gevoel.

    En weer lekker genieten de komende 2 weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Reisverslag van mijn exchange in Buenos Aires!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6907

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Buenos Aires!

Landen bezocht: