Tijd voor grens-verleggende avonturen! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu Tijd voor grens-verleggende avonturen! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu

Tijd voor grens-verleggende avonturen!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

07 Januari 2016 | Peru, Arequipa

Hallo hallo allemaal!

Ik heb weer even tijd om een blog te schrijven hoor! En ik denk zelfs dat dit ongeveer de laatste keer is dat ik tijd heb om een blog te schrijven want de laatste 2,5 weken staan behoorlijk volgepland!
Maar daar ga ik nu niet over schrijven, zal hier vertellen wat ik de afgelopen week heb gedaan.

Na de kerst in San Pedro, ben ik met de bus naar Arica gegaan, een plaatsje helemaal in het noorden van Chili. Daar heb ik 1 dag een surfles gedaan: Het was erg cool om te doen, want we waren aan het surfen in de zee tussen super grote zeeschildpadden! Heel leuk om te zien. Het surfen zelf ging iets minder... blijkt dat ik toch echt geen kracht in mijn armen heb haha. Maar de ervaring was het waard :)
Daarna ben ik vanuit Arica de grens over gegaan naar Peru. Dit zou eigenlijk mijn laatste land worden dat ik zou bezoeken, maar we gaan nu toch ook nog een paar dagen naar Bolivia. Maar in ieder geval, het grootste deel van de trip ben ik dus in Peru. De eerste stop was Arequipa: de 2e grootste stad van Peru en heel erg mooi! Daar in de buurt is ook de Colca Canyon, een Canyon die nog dieper is dan de Grand Canyon in Amerika!
Ik heb daar een 3-daagse trekking (wandeltocht) gedaan. Nou dit was denk ik mijn persoonlijke hel ;) Het was echt heeeeel erg zwaar, we moesten 1000 meter hoogteverschil naar beneden lopen op dag 1, dag 2 was dan nog oke maar dag 3 moesten we die 1000 meter dus weer omhoog lopen, in een lengte van 5 kilometer. Nou dit was dus echt teveel voor mij; ik had al zoveel spierpijn van de vorige 2 dagen dat ik het eerste uur van de 3e dag heb geprobeerd omhoog te lopen, maar daarna konden we gelukkig een soort ezel huren die ons daarna naar boven heeft gebracht. Ik heb het in ieder geval geprobeerd, maar jezus het was echt heel zwaar. Het uitzicht was wel echt heel mooi! Ik zou het alleen zeker niet nog eens doen hahaha.
Na Arequipa en ´de hel´ ben ik met een nachtbus naar Cusco gegaan- gistermorgen daar aangekomen heb ik gewacht op Vivian en Marlous, die smorgens iets later aankwamen. Het was erg leuk om Vivian weer te zien na 6 maanden, en ook met Marlous is het al erg gezellig.
We gaan morgen de Inca Jungle Tour doen, wat inhoud: mountainbiken, raften, wandelen, ziplinen en nog meer wandelen voor uiteindelijk uit te komen in Machu Picchu, een van de 7 wereldwonderen! Ook deze tour zal waarschijnlijk echt zwaar worden, maar ik heb er wel zin in!
Verder is de planning dus ook al af voor de rest van de tijd die ik nog heb. We gaan na Machu Picchu naar een heel groot meer, Lake Titicaca, in Peru en Bolivia. Daarna gaat Vivian naar huis en Marlous en ik gaan dan nog 4 dagen naar de jungle bovenin Peru, waar ik echt heel erg zin in heb omdat ik van tevoren niet had gedacht dat ik naar de jungle zou gaan. Daarna hebben we nog een paar dagen over en dan gaan we naar Ica, een grote woestijn en we eindigen dan in Lima, waar we allebei onze vlucht hebben (Marlous 1 dag eerder dan ik). En dan zit het er weer op!
Dus ik ga van de komende kleine 3 weken nog heel erg veel genieten en ook nog best veel zien, zodat ik zeker met genoeg verhalen terugkom in Nederland (ook al ben ik niet bang dat ik die niet zal hebben :p)

Als ik nog eens een keer tijd en een computer tot mijn beschikking heb, zal ik nog laten weten hoe deze dagen zijn geweest!

Groetjess en tot snel!
Manon

  • 08 Januari 2016 - 21:08

    Karin:

    Wauw Manon wat maak je toch allemaal mee, hoe gaaf!
    Geniet er nog van maar ook leuk als je weer terug bent :-)

  • 10 Januari 2016 - 13:57

    Dimitri:

    Hey,

    we kennen mekaar niet dus leg ik even wat meer uit :-)

    Ik vertrek binnenkort voor een jaartje naar Zuid-Amerika. Ik ben er nog niet uit of ik met de tent zou rondtrekken of steeds kamers huren...
    (ik verbleef reeds een jaar in Azië, en daar waren de kamers zo goedkoop, dat het weinig zin had een tent mee te hebben...)
    Kan jij me daar enige info rond geven? Prijzen kamers? Kampeermogelijkheden?wildkamperen enz...

    Sorry vr het storen en alvast bedankt vr de info :-)
    Geniet nog van je reis

    Dimitri

  • 18 Januari 2016 - 09:26

    Toos:

    Ha Manon

    Was helemaal vergeten je verslag te lezen.
    Wat maak jij veel mee zeg.
    En je hebt zeker veel te vertellen als je terug komt.
    Als we je nig maar terug kennen.

  • 20 Januari 2016 - 17:22

    Manon Rietjens:

    Hoi Dimitri,

    Super leuk dat je een jaar naar Zuid-Amerika gaat! Het gaat echt geweldig worden haha.
    Over het kamperen, ik heb daar zelf niet naar gekeken omdat dat niet mijn idee van mijn reis was,
    dus ik weet ook niet zo goed of er veel mogelijkheden zijn om te kamperen. Ook al heb ik wel verschillende mensen ontmoet die wel hebben gekampeerd op plaatsen waar ik ook ben geweest.
    Verder zijn de kamers in Zuid-Amerika denk ik wel best wel wat duurder dan in Azië. Het ligt ook erg aan het land: Patagonie, in Argentinië bijvoorbeeld is heel toeristisch en duur, maar hier in Peru en ook Bolivia is in het algemeen gewoon veel goedkoper.
    Ik hoop dat je iets aan de informatie hebt, en ik wens je heel veel plezier met het rondreizen!

    Groetjes, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Reisverslag van mijn exchange in Buenos Aires!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 6912

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Buenos Aires!

Landen bezocht: