El Chalten en El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu El Chalten en El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu

El Chalten en El Calafate

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Oktober 2015 | Argentinië, El Calafate

Hallo iedereen!

Ik zou jullie nog vertellen over het tweede deel van mijn reis door Patagonië, en ik kan wel een studie-break gebruiken, dus here we go :)

Ik ben die donderdag met de bus naar Calafate gegaan, om op vrijdagavond in El Chalten aan te komen. Daar het hostel gezocht wat ik van te voren online had bekeken en er was nog plaats dus ik kon gelukkig meteen de kamer in.
El Chalten is de Nationale Trekkingshoofdstad van Argentinië, wat dus wil zeggen dat hier iedereen naartoe komt om te wandelen in de natuur, tussen de bergen en de gletsjers. Je kan er ook kamperen en dan meerdaagse trekkings doen, maar er zijn ook routes voor 1 dag. Ik heb er 2 gelopen: de Laguna Torre en de Laguna de los Tres. Op zaterdag de eerste; het was ongeveer 25 kilometer lang, en het is geen Nederlands landschap waar alles vlak is. Nee, er zaten nogal wat klimmen en dalen in. Het was dus ook niet gemakkelijk, maar toen ik aankwam bij het uitzicht was het het allemaal waard natuurlijk. (Jullie hebben de foto's vast al op facebook gezien). Ik had wel al vrij in het begin last van 1 voet en heb er ook een dikke blaar op gekregen. Wandelen op zondag zat er daarom dus ook niet in. Ik heb een kleine wandeling gedaan van ongeveer 2,5 uur naar een heel mooi uitzichtpunt over het stadje El Chalten en de bergen in de achtergrond, alleen was het weer een beetje het probleem en kon ik de bergen dus niet echt zien.
Op maandag heb ik de andere trekking gelopen, die iets minder lang was; ook omdat ik het laatste stukje niet heb gelopen, want ik had nog steeds last van mijn voet en ik wilde graag de bus terug naar El Calafate halen dus daarom heb ik dat stukje overgeslagen. Maar het was in totaal denk ik nog tussen de 15-20 kilometer. Het wandelen door de bossen en bergen is echt heel erg mooi, en de uitzichtpunten op de routes zijn echt geweldig. Soms zaten de wolken weer een beetje in de weg maar dat heeft de sfeer niet kunnen verpesten voor me.
Op maandagavond kwam ik dus weer terug met de bus naar El Calafate (busreis van 3 uur ongeveer) en opnieuw naar het hostel gezocht wat veel mensen me hadden aangeraden. Nou, ik ben heel blij dat ik daar naartoe ben gegaan, want het hostel was echt super goed; heel uitgebreid ontbijt, kamers met 4 bedden dus dat is niet te veel, je bed werd iedere dag opgemaakt en de kamer gepoetst, etc etc.
Dinsdag was een soort rustdag voor mij; ik kon ook niet echt iets doen want op maandagavond kon ik geen excursies meer boeken. Maar ik ben die dag over de main street van El Calafate gelopen, met alle touristische winkeltjes en de verschillende bedrijven die excursies aanbieden.
Op woensdag heb ik de Perito Moreno Gletsjer bezocht; een van de meest bekende in Argentinië. Het was heel gaaf, want het eerste moment dat ik m zag, waren we op de boot en konden we van een afstandje kijken: het is zo een gigantisch oppervlak dat je er geen genoeg van krijgt! Maar daarna zijn we zo dichtbij gekomen omdat we over de gletsjer gingen lopen! DIt was ook echt super vet en denk ik een van de leukste dingen die ik in deze twee weken gedaan/gezien heb. Na ongeveer 1,5 uur op het ijs zijn we weer terug gegaan met de boot en daarna naar een plaats gereden waar je vanaf balkonnen naar de gletsjer kon kijken. Ook dit was weer super indrukwekkend om het weer vanaf een ander perspectief te zien. Al met al een hele goede dag dus :)
Toen donderdag moesten we lekker vroeg op om naar Chili te gaan! Daar is ook een bekend park, Torres del Paine, met bergen en meren om te bezoeken. Deze tour was vooral in de auto, en we konden eruit bij de verschillende bekende uitzichtpunten. Ook deze bergen waren erg mooi om te zien, en het weer was heel goed dus dat was erg fijn. Het waaide wel on-ge-loof-lijk hard, we konden serieus niet rechtop blijven staan want je werd gewoon weggewaaid door de wind.
Ook heb ik nu een stempel van Chili in mijn paspoort, waar ik ook erg blij mee was haha :)
En toen was vrijdag al weer de laatste dag, waar ik niet veel heb gedaan, en gewoon gewacht heb op mijn transfer naar het vliegveld. Toen ik daar aankwam bleek dat de bestemming van mijn vlucht was veranderd van het nationale vliegveld in BA naar het internationale vliegveld, wat helemaal niet fijn was want het internationale vliegveld ligt echt 3 kwartier buiten de stad. Maar er zou een bus klaarstaan om ons in BA naar dat andere vliegveld te brengen (zonder kosten). Maarja he, we zijn natuurlijk wel in Argentinië dus die bus was nergens te bekennen. Na lang zoeken naar personeel van de vliegtuigmaatschappij, werd er een prive taxi voor me geregeld die me fijn voor de deur van mijn huis heeft afgezet, wat achteraf natuurlijk alleen maar handiger was!
En nu ben ik dus druk aan het studeren want volgende week zijn mijn midterms.. Ik zal bij de volgende update laten weten hoe het is gegaan!

Groetjes!

  • 12 Oktober 2015 - 09:16

    Oma Rietjens 9 Uur 12-10-2015:

    hoi manon
    geweldig wat je allemaal hebt mee gemaakt.
    van het reisverslag te lezen is allemaal te vet.
    de mooiste plekken van argentinie kan ik niet begrijpen.
    dat je dat al allemaal hebt mee gemaakt.
    wat een onderneming het is niet mis.
    veel groetjes oma ciel

  • 12 Oktober 2015 - 10:43

    Toos Rietjens:

    Ha die Manon

    Ik sluit me helemaal aan bij oma Ciel
    Wat een belevenissen allemaal.
    En nu veel succes met het leren en je midterms.

    Veel groetjes uit het kill Nederland .

    Lambert en Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Reisverslag van mijn exchange in Buenos Aires!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 6890

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Buenos Aires!

Landen bezocht: