Pinguïns, walvissen en meer! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu Pinguïns, walvissen en meer! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu

Pinguïns, walvissen en meer!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Oktober 2015 | Argentinië, Puerto Madryn

Hola!

Ik schrijf een kleine update over wat ik in het eerste deel van mijn reis heb gedaan; heb al zoveel gezien dat ik het anders gewoon vergeet wanneer ik terug ben!

Zaterdag heb ik dus de bus genomen naar Puerto Madryn, en kwam zondag smorgens vroeg aan. Transfer naar het hostel was geregeld dus er was iemand die mij op stond te wachten. Het hostel was mooi en schoon en zag er gezellig uit. Ik zat in een slaapzaal voor 8 mensen, maar het was absoluut niet druk want ik was de enige in die zaal! Heb dus gewoon een prive kamer gehad :)
Op zondag heb ik een fiets gehuurd en ben ik naar een plaatsje, Punta Loma, gefietst. Het lag 17 km van Puerto Madryn af dus ik dacht dat is wel te doen. Nouuu het zijn geen gewone wegen hier; het waren grindwegen en nogal veel heuvels, en met mooi weer was dat toch wat zwaarder dan ingeschat! Maar eenmaal daar aangekomen kon in zeehonden zien, wat erg leuk was. De geluiden die ze ook maken is erg leuk om te horen. Smiddags weer terug gefietst en savons in het hostel gekookt, verder niet zo veel want ik was nog moe van de busreis en de volgende dag had ik een excursie gepland die om 8 uur begon!
Het was overigens erg mooi weer, waardoor ik mijn handen helemaal had verbrand. Ben al vaak verbrand geweest door de zon, maar mijn handen waren zondag voor de eerste keer aan de beurt.

Toen maandag om 8 uur stond de excursie naar Peninsula Valdes gepland, om de walvissen en zeeleeuwen te spotten. Onderweg naar het park werd het weer heel erg slecht, en bleek dat het park ook gesloten was door het slechte weer. Daar hebben ze ook die zandwegen dus je zou er dan niet kunnen rijden. Het was wel heel erg toevallig dat zo hard regende, want blijkbaar geregent het er gemiddeld 300 mL per jaar daar. Dus ik had net even pech haha.
Maar we zijn toen omgedraaid en hebben de excursie gedaan die ik eigenlijk voor de dag erna gepland had: Punta Tombo. Dit is een reservaat met allemaal pinguïns! Hartstikke leuk om te zien en je loopt gewoon letterlijk tussen de pinguïns door. Ze steken over over de paden waar jij loopt en als je wilt kan je ze gewoon aanraken, zo dichtbij (dit mag natuurlijk absoluut niet, maar het zou kunnen). We hebben daar dus ongeveer 2 uur rondgelopen, maar het weer was nog steeds slecht met heel veel (koude) wind en af en toe regen dus op een gegeven moment hadden we het wel gezien en zijn we terug gegaan naar Puerto Madryn.

Toen wilde ik op dinsdag heel graag dus opnieuw naar Peninsula Valdes, maar het park was nog steeds gesloten door het slechte weer. Erg jammer, maar als ik een dag zou wachten zou ik op woensdag wel de hele tour kunnen doen. Dus dinsdag heb ik wat rondgelopen langs de kust van Puerto Madryn, maar het was natuurlijk nog steeds koud en winderig, dus verder ben ik gewoon in het hostel gebleven.
Nou woensdag konden we dan eindelijk de walvissen gaan zien. Het was een tour op de boot van 1,5 uur en dan is het hopen dat er walvissen te zien zijn. Nou wij hadden geluk hoor. We hebben er echt veel gezien en ook van heeeel dichtbij. Ik zag op een gegeven moment er een half onder de boot zwemmen, en had die ook aan kunnen raken als ik dat had gewild! Super vet om te zien. Heb ook ongelooflijk veel foto´s gemaakt haha. Daarna zijn we nog naar een plaats geweest waar de zeeolifanten te zien waren. Ook erg leuk om te zien hoe die liggen en verder helemaal niets doen haha. Daarna was er ook nog een plaatsje met een kleine groep pinguïns, wat ook leuk was om te zien maar omdat wij in Punta Tombo er zoveel meer hadden gezien was dit niet heel bijzonder voor mij.
Tijdens de excursie heb ik nog was Israëlische jongens ontmoet die dezelfde tour deden, en daarmee ben ik savonds nog pizza gaan eten in Puerto Madryn, als een leuke manier om deze trip af te sluiten.

Op dit moment zit ik dus in het hostel, ben al uitgecheckt en nu moet ik wachten tot 4 uur wanneer mijn bus vertrekt naar Calafate! Op naar het volgende avontuur... ik hou jullie op de hoogte (letterlijk; ga de bergen in:p)

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Reisverslag van mijn exchange in Buenos Aires!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6887

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Buenos Aires!

Landen bezocht: