Weer een maand verder; update! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu Weer een maand verder; update! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu

Weer een maand verder; update!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 September 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo iedereen!

De titel zegt het al; het is alweer een maand geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb, dus het is weer hoog tijd om jullie up te daten!
De afgelopen maand was eigenlijk een beetje hetzelfde als in Nederland; naar de universiteit gaan. Ik heb lessen van dinsdag tot en met vrijdag en begin iedere dag pas om 13.30, dus dat is een fijn rooster! Ik moet behoorlijk veel (Spaanse!) artikelen lezen, wat veel tijd in beslag neemt dus daar ben ik mee bezig wanneer ik terugkom van de universiteit. Verder heb ik ook nog extra privélessen Spaans genomen bij een school in Buenos Aires. Dit helpt zeker en het gaat ook steeds makkelijker met lezen, luisteren en zelfs spreken. De midterms (tussentijdse toetsen) komen er ook aan dus daar ben ik nu ook voor aan het studeren!

MAAAAR, ik doe ook nog gewoon leuke dingen hoor :)
We zijn nog verschillende keren uiteten gegaan met de huisgenoten, of iets geweest drinken.
In het weekend heb ik vooral meer tijd (vooral omdat ik niet hoef te werken zoals in Nederland) en dan gaan we meestal iets leuks doen wanneer het weer goed is! Ik ben bijvoorbeeld naar Teatro Colon geweest, een van de meest beroemde en mooiste theaters van de wereld! Ook hebben we paardenraces gezien in de Hipodromo, wat daar speciaal voor gemaakt is. Verder zijn er ieder weekend ook wel ergens marketen met organic food, speciale landen worden gevierd, of iets anders in de vorm van marketen is er te doen.
We zijn ook een dag naar Tigre geweest, wat het Venetië van Argentinië wordt genoemd. Het was toen echt super lekker weer en we hebben een boottocht gedaan en daar rondgelopen (dit lag ongeveer 1 uur van de stad af) dus dat was erg leuk :)

Verder heb ik nu ook al verschillende plannen gemaakt om te gaan reizen wanneer ik 2 weken 'vrij' heb in oktober! Eigenlijk zijn dan de midterms, maar ik heb met mijn leraren kunnen regelen dat ik deze voor of na die 2 weken kan maken zodat ik dan tijd heb om door Argentinië te reizen.
Mijn eerste trip is naar de Iguazú Watervallen met een groep studenten dat geregeld is door een studentenorganisatie genaamd PALS. Dit is met een bus (20 uur ongeveer) en dan 3 dagen watervallen bekijken en dan met de bus terug.
Wat ik daarna zelf ga zien is Puerto Madryn, waar ik hopelijk veel pinguïns en walvissen ga zien. Daarna ga ik naar El Calafate, waar ze een beroemde gletsjer en vele mooie bergen hebben. Dit is dus erg in het zuiden met waarschijnlijk veel sneeuw!
Dit zijn maar plannen, maar wanneer ik dit gezien heb kan ik natuurlijk veel beter vertellen wat er te zien was en wat ik heb gedaan.
Dus daar moeten jullie, en ik zelf ook, nog even op wachten!
Voor nu is dit alles wat ik te vertellen heb haha, hopelijk gaat daar in Nederland ook allemaal goed!

Groetjesss

  • 10 September 2015 - 11:44

    10-9-2015 11-15 Door Oma Rietjens:

    hoi manon
    fijn weer een berichtje uit argentinie''.
    ja weer een maand om de tijd vlieg.
    leuk dat je zoveel ziet en veel mee maakt in zou een korte tijd.
    geniet er maar van zulke dingen kan ik alleen maar van dromen.
    maar ik amuzeer me wel maar met andere dingen.
    fijn dat het spaans zo goed voor uit gaat.
    daar gaat het immers om maar afleiding moet je hebben.
    met het shaapen word je wel op de hoogten gehouden.
    wat hier zoal gebeurt in ospel en nederweert en dat kun wel voor stellen.
    ik houw nu maar op met mailen en tot een andere keer.
    groetjes van oma ciel

  • 10 September 2015 - 18:23

    Toos:

    Hej Manon

    Wat vliegt de tijd. Al twee maanden in Argentinië.
    Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je ook tijd hebt om vanalles te zien.
    Zag net op Facebook ( Marcel) dat hier de eerste mais gehakseld is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Reisverslag van mijn exchange in Buenos Aires!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 6896

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Buenos Aires!

Landen bezocht: