Studentenleven in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu Studentenleven in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Manon Rietjens - WaarBenJij.nu

Studentenleven in Buenos Aires

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Augustus 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hallooo allemaal!

Het is alweer 2 weken dat ik iets geschreven hebt, dus hoog tijd voor een update!
De laatste keer schreef ik dat ik een verjaardagsfeestje had van Laura, nou dat was erg geslaagd :) Het is ook erg handig dat alle bars en clubs maar 15-20 minuten lopen vanaf ons huis zitten, dus als het goed weer is lopen Natasja en ik gewoon naar huis. Het is ook helemaal niet onveilig, want die zaterdagavond om 4 uur snacht's stond er gewoon file op de weg, zo druk was het haha.
Die zondag erna wilde we eerst naar een bepaalde markt gaan, maar we eindigden bij een ander soort markt, wat was een Comboliaanse vrijheidsdag, waar alleen maar kraampjes met typisch colombiaans eten stond en mensen aan het dansen en zingen waren, was erg leuk om te zien en het is maar 1 keer per jaar dus we waren blij dat we daar heen waren gegaan ipv een ander markt!
De laatste week van de Spaans cursus was vooral veel huiswerk maken en ons voorbereiden op de laatste presentatie, die op de donderdag was. De presentatie ging weer prima, maar wanneer we een punt krijgen weet ik niet haha. Dus we gaan er nu gewoon vanuit dat we de cursus hebben gehaald en we wachten gewoon geduldig op een mailtje of berichtje of iets met een bevestiging en een cijfer.
'S avonds moest natuurlijk gevierd worden dat de cursus was afgelopen, dus zijn we met 7 meiden naar een restaurant dat Las Cabras geweest; het is een heel druk restaurant dus we waren al extra vroeg gegaan omdat we al 2 keer geprobeerd hadden daar te gaan uiteten maar allebei de keren moesten we toen 1,5-2 uur wachten dus gingen we ergens anders naartoe. Nou die donderdag was het dus wel gelukt, en we hadden bijna allemaal de specialiteit van het restaurant besteld; de Gran Bife Las Cabras. Nou het smaakte echt heeeel goed en het was echt super goedkoop! Je kreeg echt een groot bord (ik heb een foto toegevoegd) en dit kostte omgerekend nog niet eens €10! Snapte dus meteen dat het echt altijd zo druk is.
De vrijdag van die week hadden we verplichte orientatie voor alle exchange studenten, dus ook alle 'nieuwe' exchange studenten die geen spaanse cursus hadden gedaan waren er nu ook. In totaal zijn we denk ik met wel bijna 100 man! 'S avonds hadden we ook meteen een georganiseerde kroegentocht voor ons allemaal, wat wel leuk was, maar het was zooo ongelooflijk druk dat dat wel een beetje jammer was.
Op zaterdag hebben we niet veel gedaan, beetje bijgekomen van de drukke week ;)
Op zondag zijn Natasja en ik naar de beroemde San Telmo markt geweest. Het was echt super lekker weer die dag, dat ik op een gegeven moment gewoon in mijn topje langs de kraampjes aan het lopen was (oke, ik moet wel toegeven dat ik de enige was die er zo zomers bij liep maar ik vond het er warm genoeg voor :)) De markt was echt kilometers lang met van allerlei soorten spullen, kleren, prulletjes, toeristische magneten en beeldjes, schoenen, riemen (echt leer) en alles handgemaakt! Daar was op een gegeven moment ook een koppel de tango aan het dansen, wat erg leuk was om te zien!
Op maandag begonnen officieel de lessen, maar ik had op deze dag geen les dus ik had nog een extra dagje vrij :) We zijn 's avonds naar La Bomba de Tiempo geweest, ook iets erg bekends in Buenos Aires. Het is een groep mannen die drums/percussie spelen de hele avond; het klonk echt heel goed en erg ritmisch! Het hele event trekt wel nogal veel hippie-achtige mensen aan, en de wietgeur was erg overweldigend haha, maar dat hoorde een beetje bij het evenement had ik het gevoel. De drankjes daar waren ook meteen in maten van 1 Liters, dus Samira en ik hadden er maar eentje gedeeld (en toen stond ik nog met een halve liter beker in mn hand dus was groot genoeg). Hier trouwens ook voor de eerste keer Fernet-Cola geprobeerd, een typisch alcoholistisch argentijns drankje. Nou, het was alsof er 10 paracetemols in de cola waren opgelost en gemixt en dat was ik op aan het drinken. Geen drankje voor mij dus haha. Ook al is me verteld dat je het moet leren drinken... Nou net zoals rode wijn, ik denk niet dat ik daar erg mijn best op ga doen :p.
Toen dinsdag had ik toch echt mijn eeste spaanse colleges over recht en over de internationale economische geschiedenis. De lessen zijn allemaal wel erg interessant, maar ik krijg nog niet alles mee en dat is nog een beetje jammer. Ik zie soms mensen aantekeningen maken en dan denk ik ja ik zou niet weten wat ik nu op moet schrijven want ik kan het niet zo goed volgen haha. Maaaar dit is denk ik wel echt de manier om mijn spaans snel en goed te verbeteren. Ik heb volgende week nog om andere vakken uit te proberen en aan het eind van de week weet ik dan mijn definitieve rooster. Maar zoals het er nu uitziet heb ik sowieso iedere maandag vrij, ideaal :)
Verder zijn we met 4 huisgenootjes afgelopen donderdag uiteten geweest, voor de verjaardag van een huisgenootje en het vertrek van een ander huisgenootje. We zijn dus weer bij Las Cabras geweest, was weer erg lekker ;) Daarna zijn we naar een bar geweest die iedere donderdag Ladies Night heeft; voor 100 pesos (officieel 10 euro) gratis drinken van 21 tot 1 uur snachts, zoals bier, wodka orange en tequila sunrise! Een goeie deal, dus daar gaan we vast nog wel eens vaker heen! Gisteren (vrijdag) hadden we een Welcome Party van Argentina for ALL, een van de organisaties voor exchange studenten in BA. Van te voren hebben we bij een meisje thuis zelf 'tortas de verduras' gemaakt, een soort quiche zegmaar. Het hele taart idee was een beetje mislukt en het leek meer op een pizza, maar er zaten lekker veel groenten op dus dat was erg lekker :) Het feest in de club was in het begin niet zo leuk maar uiteindelijk kwamen er veel 'normale' liedjes voorbij en toen was het weer leuk haha. Ook al moet ik zeggen, ik zit dit blog nu te schrijven met op de achtergrond de hitlijsten van Argentinië, en de argentijnse liedjes worden steeds bekender en leuker!

Dit was een beetje hoe mijn afgelopen twee weken eruit zagen, en ik denk dat als jullie het lezen jullie ook wel door hebben dat ik het goed naar mijn zin heb hier :) Het huis is gezellig, school is nog een beetje moeilijk maar ik heb het gevoel dat dat ook zeker goed gaat komen en de leuke dingen die we verder naast de uni doen zijn natuurlijk ook top!
Ik hoop dat jullie ook allemaal leuke dingen aan het doen zijn en nog niet alweer met universiteit/werk bezig zijn! Ik weet het, fam Rietjens, bij jullie is er natuurlijk altijd werk ;)

Ik ga weer wat foto's uploaden op facebook dus die kun je ook weer bekijken!
Groetjess,
Manon

  • 09 Augustus 2015 - 12:42

    Tante Ingrid:

    heej Manon,
    het was leuk je gisteren ff gesproken te hebben op skype!
    Fijn dat je het er zo naar je zin hebt!
    Nu nog een foto sturen van een 9.........zonder baard.
    groetjes

  • 11 Augustus 2015 - 08:28

    Toos:

    Hej Manon

    Fijn om te horen dat het daar allemaal zo lekker gaat.
    En al een maand verder. De tijd vliegt.

    Succes verder. Ik volg de foto's via Facebook.

    Groetjes Toos en Lambert

  • 12 Augustus 2015 - 12:19

    Karin:

    Nou dat klinkt inderdaad wel of je het daar goed naar je zin hebt! Leuk om te lezen! Succes nog met het spaans maar dat komt vast goed (ik keek destijds BH90210 om Zweeds te leren, tenminste dat vertelde ik mijn huisgenoten, of klinkt ik nu wel heel oud? ken je die serie eigenlijk wel

  • 12 Augustus 2015 - 12:21

    Karin:

    Nou je site is ook naar de ladies night geweest want hij gooit de helft van mijn bericht weg....

    De samenvatting van de rest: geniet er nog maar van!

  • 13 Augustus 2015 - 11:39

    13 Augustus 2015 11-15 Door Oma Rietjens:

    hoi manon
    nog even een berichtje uit nederweert,
    van je verslag maak ik uit dat je al goed gewend bent.
    leuk dat alles goed gaat, en het is al 5 weken om.
    niet te geloven dat de tijd zo vlug gaat.
    en op de foto gezien dat je ook lekker eet.
    en dat je het druk hebt is fijn.
    en geniet er maar van.
    groetjes oma ciel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Reisverslag van mijn exchange in Buenos Aires!

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 6891

Voorgaande reizen:

10 Juli 2015 - 25 Januari 2016

Buenos Aires!

Landen bezocht: